9 квітня в Черкаській спеціалізованій школі № 28 відбувся день учнівського самоврядування. Захід проводився з метою пропагування серед учнівської молоді основних засад місцевого самоврядування, формування активної життєвої позиції старшокласників та реалізації їхнього лідерського потенціалу, виховання інтелектуально і духовно розвиненого підростаючого покоління – майбутнього нації.
Такий захід спрямований на вироблення вмінь мобілізувати не тільки себе, а й колектив на подолання труднощів, що виникають упродовж дня, навичок прийняття рішень у змінних ситуаціях колективної роботи, стратегічного планування своїх дій. Цей день впевнено можна назвати днем скоординованої дії, коли всі виконують різні завдання, підпорядковані єдиній меті, спираючись на результати всіх попередніх етапів. По завершенні кожного етапу в учнів виникають питання «Як все відбулося?», «Що можна змінити?», «Хто або що заважає?» та за необхідності вносять корективи для досягнення поставленої мети.
Як завжди у період підготовки до заходу були розподілені доручення між усіма лідерами, аби в День шкільного «державотворення» кожний чітко знав свою роль. Обов’язки директора школи виконував Прядко Андрій, учень 10А класу,заступниками директора з навчально-виховної роботи в цей день були Федчун Кіріл, Скоробагатий Роман ,також учні 10 класу. Роботу завуча, який керує роботою початкової школи взяла в свої руки Гайдук Лілія, учениця 11А класу. Шостак Ірина, учениця 9А класу виконувала обов’язки заступника директора з виховної роботи. Інші учні 8-11 класів взяли на себе обов’язки вчителів-предметників та класних керівників.
Я думаю, що кожен, хто був у ролі вчителя, зрозумів, що це дуже нелегка справа. Адже справжній вчитель повинен не тільки досконало знати свій предмет, але ще й зацікавити ним дітей, тримати дисципліну та увагу всього класу. А це, повірте, завдання не з простих . Заздалегідь «майбутні вчителі» ознайомилися з навчальним матеріалом, який вони повинні дати учням, самостійно складали конспекти уроків, добирали цікавий матеріал. Отже, проявили неабияку наполегливість і старанність , щоб підготуватись до уроків. Усі з великим нетерпінням та хвилюванням чекали цього дня. Але, як потім з’ясувалося, хвилювання було марним. Учні різних класів були задоволені роботою дублерів. Уроки сподобалися, бо все проходило цікаво і захоплююче. Школярі отримали задоволення ще й від того, що їхні знання були оцінені високими балами.
Після закінчення уроків усі хто брали участь у дні шкільного самоврядування зібралися у актовій залі на нараду. Вчителі та учні ділилися враженнями . Одні розповідали про успішність своїх учнів, інші взагалі про уроки , про складність професії вчителя. А в декого були і кумедні випадки, над якими усі разом посміялися. А дублери вчителів початкових класів розповіли про те, як малеча дякувала їм за цікаві уроки.
Мені здається, що діти з якими ми працювали у цей день, залишилися задоволеними. Адже можна було трішки розслабитися,отримати нові враження ,познайомитися з «новими» вчителями. А ми, учні, винесли для себе інший урок і зробили інший висновок. Саме на нараді було сказано, що праця вчителя – важка і наполеглива. І я сподіваюсь, що учні, які працювали дублерами учителів в цей день, з більшою повагою, вдячністю і розумінням будуть ставитися до своїх педагогів-наставників, бо самі зрозуміли, що не так просто і легко провести урок, не так просто бути вчителем!
Заходи Дня шкільного самоврядування висвітлювала
Керівник інформаційного центу «Моноліту» ДГО «ЮНІКС»,
член міської Учнівської міжпарламентської асамблеї Краснопеєва Аліна